Reserveringen
Omdat al onze auto’s jonger zijn dan 6 maanden, zal je in bij ons altijd de nieuwste modellen kunnen huren. Je kan alle categorieën die op dit moment beschikbaar zijn terugvinden op de pagina met ons wagenparkoverzicht. Tijdens het boeken van je auto zal je ook terugzien wat er momenteel beschikbaar is.
Alle kosten die van toepassing zijn voor je autohuur én de reden waarom staan duidelijk vermeld terwijl je je auto boekt. Na het boeken kan je alle kosten die van toepassing zijn altijd terugvinden in je reserveringsbevestiging en je contract.
Er zijn twee belangrijke dingen om in gedachten te houden om te zorgen dat je niet verrast wordt door onverwachte kosten:
- Als je extra opties toevoegt op de verhuurlocatie, zelfs als je boeking vooraf betaald is, betekent dit dat er aanvullende kosten bovenop je huidige huurbedrag worden gerekend. Hetzelfde is van toepassing als je bijvoorbeeld belt om de verhuurperiode te verlengen. We sturen je echter altijd de nieuwe huurovereenkomst om te zorgen dat je geïnformeerd bent en een nieuw overzicht hebt.
- Als de boeking niet direct is gemaakt via Enterprise.nl, raden we vriendelijk aan om onze collega’s aan de verhuurbalie te informeren welke verzekeringen en extra opties je bij de derde partij hebt geboekt. Dit is vanwege het feit dat wij bij Enterprise deze details niet kunnen inzien als de boeking ergens anders is gemaakt, wat betekent dat zonder die informatie we wellicht een verzekering kunnen aanraden die je al hebt.
Wil je liever over verrassingskosten geïnformeerd worden in videovorm? Bekijk onze video over aanvullende kosten!
Als je nog geen 25 jaar oud bent kan je bij Enterprise alsnog elke auto huren in de volgende categorieën: Mini, Economy, Compact, Compact Limousine, Compact Wagon, Intermediate, Intermediate SUV, Intermediate Wagon, Medium SUV Auto, Medium SUV Manual, Standard, Standard Wagon.
Je hoeft je echter geen zorgen te maken om dit allemaal te onthouden terwijl je je auto aan het boeken bent: omdat je je leeftijd invult in de eerste stap van het boekingsproces, houdt onze boekingstool hier rekening mee bij het laten zien van de categorieën.
Wil je hier liever over geïnformeerd worden in videovorm? Bekijk onze video over aanvullende kosten!
Dit is afhankelijk van waar je je huurauto hebt geboekt.
- Als je via Enterprise.nl hebt geboekt en je wil je autohuur reservering annuleren, raden we je vriendelijk aan om telefonisch contact met ons op te nemen (+31 20 740 0950) zodat we direct je boeking voor je kunnen annuleren.
- Als je via een derde partij hebt geboekt en je wil je autohuur reservering annuleren, raden we ook vriendelijk aan om telefonisch contact op te nemen (+31 20 740 0950), en om de desbetreffende derde partij op de hoogte te stellen.
Op zoek naar informatie over restitutie/terugbetaling bij annuleren? In dat geval verwijzen we je vriendelijk naar het volgende artikel: Krijg ik een volledige restitutie/terugbetaling als ik mijn autohuur reservering annuleer?
Dit is afhankelijk van waar je je huurauto hebt geboekt.
- Als je via Enterprise.nl hebt geboekt, kan je restitutie aanvragen door contact op te nemen met Customer Care: customercare@enterprise-netherlands.com. We vragen je vriendelijk om je volledige naam, het boekingsnummer en de huurdata mee te sturen, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.
- Als je via een derde partij hebt geboekt, kunnen we je enkel vriendelijk aanraden om contact op te nemen met de betreffende derde partij. Dit is in verband met het feit dat wanneer er bij een derde partij is geboekt, de betaling ook naar hen is gegaan. Daarom kunnen enkel zij je van restitutie voorzien.
Dit is afhankelijk van waar je je huurauto hebt geboekt, en hoe.
- Als je boekt via Enterprise.nl en je betaalt direct online op het moment van boeken, ontvang je een volledige restitutie bij annuleren tot 3 dagen (72 uur) voor aanvang van je autohuur.
- Als je boekt via Enterprise.nl en je kiest ervoor om later aan de balie te betalen, kan je op elk moment annuleren voor aanvang van de autohuur. In dat geval is een restitutie niet van toepassing, omdat er nog niet is betaald.
- Als je via een derde partij boekt, kunnen we als Enterprise je alleen vriendelijk aanraden om contact op te nemen met het bedrijf waar de boeking is aangemaakt, om naar hun restitutiebeleid te informeren. Dit is in verband met het feit dat wanneer er bij een derde partij is geboekt, de betaling ook naar hen is gegaan. Daarom kunnen enkel zij je van restitutie/informatie over het geldende restitutiebeleid voorzien.
De kosten van een huurauto hangen af van veel verschillende variabelen: de autoklasse, de beschikbaarheid, of je al dan niet op zoek bent naar extra opties als GPS of aanvullende verzekeringen, enzovoorts.
Natuurlijk zie je tijdens het boeken van je auto precies hoeveel het zal kosten, inclusief waar de kosten vandaan komen. Daarom hoef je ook nooit te dealen met onverwachte kosten als je boekt via Enterprise.
Voor meer informatie over verrassingskosten kan je altijd het filmpje bekijken of het artikel over aanvullende kosten.
Al onze auto’s zijn 100% rookvrij.
Indien de auto naar rook ruikt of aantoonbare sporen van sigaretten/as, zal de laatste huurder aansprakelijk worden gesteld voor de schoonmaakkosten van €250,- inclusief 21% BTW.
Enterprise is huisdiervriendelijk: je kan je huisdier met je meenemen in je huurauto.
We raden je wel aan om je huisdier in hun reismand te laten en om de auto terug te brengen zonder haar en tandafdrukken op het interieur, om eventuele reparatie- en schoonmaakkosten te voorkomen.
Er is een half uur uitloop; daarna zal je reservering gemarkeerd worden als no show, wat betekent dat de gereserveerde auto mogelijk niet meer beschikbaar zal zijn.
Daarom raden we altijd vriendelijk aan om ons te bellen op +31 20 740 0950 als je weet dat je later zal zijn.
Het is mogelijk om je auto een half uur tot een uur eerder op te halen.
Indien het om een langere periode gaat is het niet altijd mogelijk in verband met logistieke redenen. In dat geval raden we daarom vriendelijk aan om contact met ons op te nemen zodat we voor je kunnen kijken naar de mogelijkheden. Je kan ons bellen op +31 20 740 0950 of ons een e-mail sturen met je volledige naam en boekingsnummer naar customercare@enterprise-netherlands.com.
Het is op dit moment mogelijk om auto’s te leveren voor hotels en voor bedrijven.
Voor hotels raden we vriendelijk aan om contact op te nemen met de dichtstbijzijnde locatie. Op de volgende pagina’s vind je de contactinformatie per autohuurlocatie:
- Auto huren in Amsterdam
- Auto huren in Maastricht
Voor zakelijke leveringen raden we vriendelijk aan om contact op te nemen met ons zakelijke autoverhuurteam. Hun contactinformatie vind je terug op onze pagina over zakelijk auto huren.
Op dit moment is het in Nederland nog niet mogelijk om een chauffeur voor je huurauto erbij te boeken.
Op dit moment is het in Nederland nog niet mogelijk om een auto met een bagagerek voor bovenop het dak te huren.
Op dit moment is het in Nederland nog niet mogelijk om een auto met een trekhaak te huren.
Als je online je auto reserveert is het op dit moment enkel mogelijk om een specifieke autoklasse te selecteren. Voor meer informatie over de beschikbare autoklassen kan je altijd op onze website ons wagenpark bekijken.
Als je het soort auto waar je naar op zoek bent niet kan vinden, kan je altijd een van onze collega’s bereiken via telefoon (+31 20 740 0950) of mail (customercare@enterprise-netherlands.com)!
Prijzen fluctueren op basis van vraag en aanbod.