Tijdens mijn autoverhuur
Dat is waarschijnlijk helemaal prima. Stuur ons wel even een mailtje naar customercare@enterprise-netherlands.com of geef ons een belletje op +31 20 740 0950 zodat we je contract kunnen aanpassen en kijken hoe het zit met eventuele aanvullende kosten.
Naast Nederland kan je zonder extra kosten rijden in: Andorra, Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk (vasteland), Duitsland, Gibraltar, Italië (vasteland), Ierland, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Noorwegen, Portugal, San Marino, Spanje (vasteland), Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en het Vaticaan (Area 1).
Alle eilanden zijn uitgesloten van grensoverschrijdende reizen. Reis je naar Noorwegen of Zweden dan is dit alleen toegestaan tussen 1 mei en 30 september.
Als je naar Tsjechië, Kroatië, Polen, Slowakije of Slovenië (Area 2) wil, is er toestemming nodig. Je kan ons bellen op +31 20 740 0950 of mailen naar customercare@enterprise-netherlands.com om de mogelijkheden te bespreken. Ook belangrijk om te weten: internationale grenzen overgaan is enkel mogelijk voor bepaalde auto's.
Voertuigen in de categorie Standaard-, Fullsize-, Premium- en Luxury-, evenals de merken Audi, BMW, Mercedes en Volkswagen mogen Area 2 niet betreden.
Als de aanvraag is goedgekeurd, wordt er een verzekering toegevoegd voor het meenemen van je auto naar (een van de) bovenstaande landen voor €5,- per dag + 21% btw (totaal €6,05).
Voor automatische voertuigen is het belangrijk je ervan bewust te zijn dat de auto altijd in parkeerstand moet staan om de motor te kunnen starten. Voor handgeschakelde voertuigen is het nodig de koppeling ingedrukt houden om de motor te kunnen starten.
Als je alles hebt geprobeerd en het werkt helaas alsnog niet, raden we vriendelijk aan om Pechhulp te bellen. Ze staan 24/7 voor je klaar en zijn bereikbaar op +31 20 740 0952.
Belangrijk om te weten: als Pechhulp langs moet komen, zijn er mogelijk aanvullende kosten van toepassing. Voor meer informatie kan je het volgende artikel bekijken: Wat wordt gedekt door Roadside Assistance (pechhulp)?
Als je een kopie van je contract nodig hebt, kan je een mailtje sturen naar customercare@enterprise-netherlands.com met je volledige naam en de huurdata. We komen zo snel mogelijk bij je terug!
Als je plannen hebt om met je huurauto naar Frankrijk te rijden, heb je er waarschijnlijk al van gehoord: de milieuzones en bijhorende milieusticker. Wij hebben precies voor je uitgezocht hoe je zo'n milieusticker voor je huurauto kan regelen.
Zodra je je auto bij ons ophaalt, weet je natuurlijk ook meteen het kenteken. Hiermee kan je online de milieusticker aanschaffen via de volgende link: https://certificat-air.gouv.fr/en/demande-ext/cgu. Het betalingsbewijs van deze sticker, in combinatie met het huurcontract, is voldoende voor de Franse controles.
Verder hoef je je geen zorgen te maken over welke auto je boekt: alle huurauto’s in ons wagenpark voldoen aan de eisen en regels van de milieuzone.
Als je je huurauto langer wil houden, kan je contact met ons opnemen om de beschikbaarheid en eventuele extra kosten na te gaan. Je kan ons bellen op +31 20 740 0950.
Als je je huurauto eerder terugbrengt en je hebt niet vooraf betaald, betaal je alleen voor de dagen dat je de huurauto gebruikt hebt. Het geld voor de dagen nadat je de auto terug hebt gebracht, krijg je van ons terug. Belangrijk om rekening mee te houden: we rekenen per 24 uur.
Als de navigatie niet lijkt te werken, raden we eerst vriendelijk aan om te proberen de auto opnieuw te starten en het navigatiesysteem te rebooten. Het is mogelijk dat het geheugen vol zit en het daarom enige tijd nodig heeft om de juiste plattegrond te laden.
Als de navigatie het nog steeds niet doet, raden we aan naar de voor jou dichtstbijzijnde locatie te gaan:
De meeste auto’s in ons wagenpark hebben autosleutels met afstandsbediening. We raden daarom als eerst vriendelijk aan om te proberen wat verder van de auto weg te lopen en ‘m opnieuw op slot proberen te doen met de afstandsbediening. Dit is omdat te dichtbij de auto staan betekent dat de auto ontgrendeld blijft, omdat het systeem aanvoelt dat de sleutel nog in de directe omgeving is.
Als je alles hebt geprobeerd en het werkt helaas alsnog niet, raden we vriendelijk aan om Pechhulp te bellen. Ze staan 24/7 voor je klaar en zijn bereikbaar op +31 20 740 0952.
Belangrijk om te weten: als Pechhulp langs moet komen, zijn er mogelijk aanvullende kosten van toepassing. Voor meer informatie kan je het volgende artikel bekijken: Wat wordt gedekt door Roadside Assistance (pechhulp)?
We begrijpen natuurlijk dat het soms verwarrend kan zijn. Eerst willen we je vriendelijk vragen om te dubbel- en driedubbelchecken. Als je op straat geparkeerd hebt, staat de auto wellicht aan de andere kant. Als je in een overdekte parkeergarage geparkeerd staat, is het altijd handig om even te checken of je je op hetzelfde niveau bevindt als je auto; benader eventueel een parkeerwachter om je te helpen. Mocht dit alles niet baten, dan raden we aan om naar het dichtstbijzijnde politiebureau te gaan, aangifte te doen en naar de dichtstbijzijnde autohuurlocatie te komen of ons te bellen op +31 20 740 0950.
We raden vriendelijk aan om te dubbel- en driedubbelchecken, en je stappen na te lopen. Als je de sleutels echt nergens kan vinden, raden we vriendelijk aan om contact met ons op te nemen via +31 20 740 0950 binnen openingstijden zodat we hulp voor je kunnen regelen.
Buiten onze openingstijden raden we vriendelijk aan om Pechhulp te bellen op +31 20 740 0952, zodat zij het voertuig veilig kunnen stellen. Belangrijk om rekening mee te houden: als Pechhulp langs moet komen, kunnen aanvullende kosten van toepassing zijn. Voor meer informatie kan je het volgende artikel bekijken: Wat wordt gedekt door Roadside Assistance (pechhulp)?
Ook belangrijk om te weten: bij verloren sleutels zullen er kosten in rekening worden gebracht, tenzij de Roadside Assistance PLUS verzekering was aangeschaft.
Als je de auto niet meer open krijgt, raden we vriendelijk aan om Pechhulp te bellen. Ze zijn 24/7 beschikbaar en je kan ze bereiken op +31 20 740 0952.
Als het nodig is voor Pechhulp om naar je toe te komen om je verder te helpen, kan het zijn dat er aanvullende kosten gelden. Voor meer informatie kan je het volgende artikel bekijken: Wat wordt gedekt door Roadside Assistance (pechhulp)?
Als je een platte band hebt, raden we vriendelijk aan om Pechhulp te bellen. Pechhulp staat 24/7 voor je klaar; je kan ze te allen tijde bereiken op +31 20 740 0952.
Indien het nodig is voor Pechhulp om naar je toe te komen, kan het zijn dat er aanvullende kosten gelden. Voor meer informatie kan je het volgende artikel bekijken: Wat wordt gedekt door Roadside Assistance (pechhulp)?
Belangrijk om te weten: als een band vervangen moet worden, is het altijd noodzakelijk dat deze vervangen wordt met precies hetzelfde merk en type. Voor advies staan we natuurlijk voor je klaar: je kan altijd bellen naar +31 20 740 0950.
We raden vriendelijk aan om te proberen te identificeren waar de waarschuwing voor is, bijvoorbeeld met behulp van de handleiding in het handschoenenkastje in je auto. In de handleiding vind je ook wat de opties zijn om de situatie op te lossen.
Mocht het niet helpen, dan raden we vriendelijk aan om Pechhulp te bellen. Pechhulp staat 24/7 voor je klaar: je kan ze altijd bereiken op +31 20 740 0952.
Indien het nodig is voor Pechhulp om naar je toe te komen, kan het zijn dat er aanvullende kosten gelden. Voor meer informatie kan je het volgende artikel bekijken: Wat wordt gedekt door Roadside Assistance (pechhulp)?
Als je je huurauto wil of moet omruilen, raden we vriendelijk aan om ons te bellen op +31 20 740 0950 om de mogelijkheden te bespreken. Als je vlakbij een van onze locaties bent, kan je natuurlijk ook altijd even langskomen.
We hebben een vol-vol systeem: de tank is vol wanneer je je auto komt ophalen, en we vragen vriendelijk om de auto ook met een volle tank terug te brengen. Je kan dit natuurlijk ook door ons laten doen: dit kost €2,75 per liter (exclusief 21% btw).
Het aantal kilometers dat in je autohuur inbegrepen zit kan verschillen afhankelijk van waar je boekt, of er al dan niet een speciale deal gaande is, enzovoorts. Tijdens het boekingsproces op Enterprise.nl zal je altijd precies zien hoeveel kilometers er gratis inbegrepen zitten. Als je vragen hebt, kan je natuurlijk altijd een berichtje sturen naar customercare@enterprise-netherlands.com of ons bellen op +31 20 740 0950.
Als je een specifiek aantal kilometers hebt en je gaat over de limiet, dan betaal je vanaf dat moment per kilometer. De kosten per kilometer liggen tussen de €0,11 en €0,30 (exclusief 21% btw); dit zal ook weergegeven worden op je huurovereenkomst. Deze kosten worden automatisch toegepast nadat je je huurauto hebt teruggebracht.
- Ga naar het parkeeradres
Oosterdoksstraat 140, 1011 DK Amsterdam. - Ga naar verdieping -2
We bevinden ons op verdieping -2, volg de borden naar “Enterprise”. - Parkeer op het aangewezen Enterprise-gebied
Parkeer de auto op het groene gebied aangegeven met de letter M. - Laat het parkeerticket achter op het dashboard van de huurauto
- Laat de autosleutel achter in de dropbox
Je kunt de dropbox vinden in de buurt van de lift. - Lach en wees lief voor anderen
Vriendelijk zijn kost niets.
Bedankt dat je voor Enterprise Car Sharing & Rental hebt gekozen.